Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Jeszcze do niedawna, wszelakie wyjazdy służbowe miały to do siebie, iż z zasady nie mogły być związane z żadną sferą spoza życia zawodowego. Ba, wręcz jeszcze trzydzieści, czterdzieści lat temu, nawet w rozwiniętych gospodarkach wolnorynkowych, gdzie zarządzanie i kultura wewnątrzorganizacyjna stały na wysokim poziomie, nikt nawet nie pomyślał, o takich szczegółach jak otoczenie spotkania biznesowego czy panelu konferencyjnego, o wyjazdach integracyjnych nie wspominając. Dopiero względnie niedawno dostrzeżono, iż to, w jakim celu wyjeżdżamy, czyli przedmiot panelu, konferencji, jest tak samo ważny jak to, gdzie wyjeżdżamy.

 

Hotel konferencyjny okazuje się, więc być takim miejscem, który łączy te dwa aspekty. W zarządzaniu zasobami ludzkimi zauważono, bowiem, iż pracownicy wypoczęci, zrelaksowani, przebywający od czasu do czasu w mniej spiętym ramami pracy otoczeniu, są bardziej zainteresowani i skoncentrowani na omawianych w czasie panelu kwestiach. Niepomiernie wzrasta też ich pozytywny stosunek do firmy, ale też są bardziej skoncentrowani na pracy swego mniejszego zespołu.


Hotel konferencyjny – świetne miejsce na wymianę wiedzy, ale i na odrobinę wypoczynku


Nie bądźmy więc zaskoczeni, iż od pewnego czasu branża hotelarska proponuje nie tylko coraz większą paletę usług dodatkowych (wycieczki, wypożyczanie sprzętu sportowego, wieczory tematyczne itp.) skierowanych do klienta indywidualnego, lecz nastawia się na stworzenie „przyjaznej atmosfery” i infrastruktury, mającej zapewnić sprawną i komfortową organizację konferencji. Cześć hoteli wręcz profiluje pakiet swych usług i swój wizerunek dokładnie pod kategorię „hotelu konferencyjnego”.

W obiekcie tego typu znajdziemy więc, oprócz elementów standardowej infrastruktury hotelowej (bed and breakfast), także rozbudowaną sferę, nastawioną na obsługę spotkań biznesowych. Mówiąc o sferze, mamy tu na myśli, zarówno przygotowane do przyjęcia wielu uczestników, słuchaczy, a wydzielone z całości hotelu pomieszczenia, sale oraz strefę usług konferencyjnych – usługi cateringowe w trakcie spotkania, sprzęt multimedialny (projektory i ekrany do rzutnika, łatwo dostępna sieć stacjonarna i WiFi, drukarki i ksero).

Bez tych oględnie wspomnianych elementów hotel konferencyjny nie istnieje. Podobnie zresztą, jak bez tak oczywistych uwarunkowań organizacji konferencji, jak: przestronne lobby z możliwością wyjścia na przerwę kawową i prowadzenia rozmów kuluarowych oraz elementarne cząstki „zaplecza wypoczynkowego”. To ostatnie, jest nie mniej ważne, ponieważ dobry hotel konferencyjny, nie może się w dzisiejszych czasach obejść bez basenu, jacuzzi czy chociażby sali fitness.

Artykuł powstał we współpracy z https://sercebeskidu.pl

Nasze serwisy

aobiznes250x67   KAIZEN logo   wbiznesie logo eDokumenty logo